Bluehours
Mindfulness

MINDFULNESS -


hvordan vi kan mestre at tømme vores bevidsthed for tanker

Et af de redskaber, Bluehours psykologerne benytter er mindfulness.


Når vi praktiserer mindfulness bliver vi opmærksomme på vores følelser og dernæst handlinger. Ved den praktisering kan vi stoppe op, og evt. ændre uhensigtsmæssig tanker og følelser og derpå ændre vores adfærd. Hvis det er det der er ønsket. Idet opmærksomheden skærpes mod, at intet i livet er en fast stagnering, kan vi nemmere læne os ind i processen for forandring.

Ved mindfulness tømmes din bevidsthed for tanker og være stille i nuet. Hvilket kan være en fordel for at reducere stress.  

I yoga og meditation er mindfulness en sidegevinst, fordi vi holder fokus på andre ting og oplevelser, men mindfulness kan også praktiseres isoleret, og her er det det aktive valg om hvordan vi ønsker at respondere på en given impuls, som er målet.


Læs mere om yoga her

Telefontider

Mandag - fredag

9.00 - 11.00

Lørdag og søndag

Lukket

Konsultationstider

Mandag - Fredag
09.00 - 14.30
Lørdag - Søndag
Lukket


CVR: 31992354

Vores mail er ikke krypteret. Vi anbefaler derfor, at du undlader at sende personfølsomme oplysninger i din mail

unsplash