Yoga i omgivelser bestemt af dig

- tilrettelagt til dine behov!

Yoga2go er et BlueHours-koncept hvor undervisningen foregår i omgivelser bestemt af dig, på dine præmisser! Du finder et passende lokale, og fortæller om hvilke forudsætninger og forventninger deltagerne har, og så sammensættes program og musik så det matcher bedst muligt.

Der er fx også mulighed for at vælge partner-yoga hvor man sættes sammen to og to og samarbejder omkring at udføre stillingerne - enten med en vis grad af akrobatik, eller hvor man hjælper ens makker med at opnå større stræk, mere styrke etc. Denne form for yoga egner sig i særdeleshed som team building eller andre 'ryste-sammen' situationer, da man kommer til at lære at lytte rigtig meget til ens makker, og denne form for yoga er derfor mindre indadvendt end yoga ellers er.

Yoga kan desuden udføres med redskaber, blandt andet kan man benytte blokke og bælter (se under shoppen) til at arbejde målrettet med visse øvelser og stillinger (asana), blandt andet Hundestilling Hovedet Ned (Adho Mukha Svanasana), og Halvmånen (Ardha Chandrasana), samt siddende stræk. Desuden kan den store træningsbold benyttes til at optræne styrke i plankestillingerne, og træne Hjulet (Urdhva Dhanurasana), samt øvrige bagoverbøjninger. Disse redskaber kan benyttes for at skabe lidt anderledes omstændigheder for en yoga-session.

Lotusblomst

Lotusstilling (Padmasana)

Meditation, især kombineret med fysisk træning, kan bringe sindet og kroppen tilbage i balance. Under meditationen arbejder man med at genlære evnen til at være nærværende i nuet, til at lyttet til kroppens små signaler. Og selvom man måske ikke har oplevet problemer endnu, så kan meditation virke forbyggende for at forhindre stress og ubehag i at opstå sidenhen.

Kombinationen af nærvær og åndedrætskontrol øger koncentrationen både i hverdagssituationer og når det gælder, hvis man skal præstere sit bedste uanset om det er i forretningsøjemed, en eksamensituation eller en vigtig sportsbegivenhed. Kombineret med yoga forbedres desuden holdning og kropskontrol, som ligeledes både er brugbare evner både i hverdagen og pressede situationer.

Yoga2go

Kompetent undervisning i yoga og/eller meditation ude af huset, kaldet 'Yoga2go' - hvor du/I skaffer lokalet, og jeg sørger for undervisningen.

 

Jeg tilbyder at komme ud til din virksomhed/sportsklub/skoleklasse etc. og guide gennem en kortere eller længere session af yoga og/eller meditation. Du kommer med ønsker til hvordan undervisningen skal sammensættes og hvor lang tid det skal dreje sig om, og sammen finder vi de mest optimale forhold for lige netop din situation.

Yoga for virksomheder kan foregå som en del af en hverdagsrutine, eller som et indslag på en medarbejderdag.

Yoga for virksomheder

 

Yoga for sportsklubber kan være som led i den sædvanlige træning, eller som en inspiration i forhold til fx fokus og kropskontrol.

Yoga for sportsklubber

 

Yoga for skoleklasser kan forbedre koncentrationen, og skabe fokus på hvordan afslapning kan medføre en bedre hverdag.

Yoga for skoleklasser

 

Jeg tilbyder desuden eneundervisning, det kan fx være hvis du føler du er gået i stå i din træning og har brug lidt inspiration. Det kan også være du måske går med et ønske om at tabe dig på en sund og varig måde, og gerne vil undervises hjemme, evt. med tilhørende kostråd og vejning.

Eneundervisning

 

Yoga kan fx også indgå som en del af et firmaarrangement, polterabend etc. Kun fantasien sætter grænser, men dog med et vist niveau af seriøsitet.

Events

Gode råd

 

  • Fælles gælder det at det er fornuftigt ikke at være for træt, hverken til yoga, meditation eller visualisering, da kroppen så har mere brug for at sove og den nærværende, meditative tilstand kan blive sværere at opnå.
  • Desuden er det fornuftigt at undgå at spise umiddelbart før både yoga og meditation, så hvis det er muligt skal der helst gå i hvert fald en time efter et måltid, uden dog at føle sult da det også kan virke distraherende og modarbejde virkningen af meditationen.
  • Yoga kan med fordel udføres i tøj med stor beværelsesfrihed, typisk lange løstsiddende bukser og en behagelig top eller t-shirt, og på bare tæer.
  • Meditation kan udføres i al slags tøj så længe det er behageligt og ikke tager forkus fra det relevante.
  • Det kan desuden være rart at have en løs varmere bluse med til før og efter, samt evt. et par sokker til både meditation og yoga.

Hund med hovedet op

Hund-hoved-op stilling

(Urdhva mukha svanasana)

Kontakt: yoga2go@bluehours.dk - Tlf.: 53 56 52 48 Copyright © All Rights Reserved