Yoga2go - for sportsklubber

Priser

Kunne I bruge ny inspiration i træningen?

Ved hjælp af visualisering kan alle sportsudøvere blive bedre til deres sportsgren: en særlig svær tackling, et specielt avanceret slag eller et udfordrende spring. Når man først har lært teknikken til at visualisere bliver det nemmere, og mere dybdegående resultater kan opnås.

Yoga handler blandt mange andre ting om at være i stand til at aktivere musklerne omkring mave- og lænderegionen, kaldet kropskorsettet, under fysisk aktivitet og at kontrollere og stabilisere kroppen ved hjælp af disse muskler. Mange yoga-øvelser går derfor ud på at styrke og udfordre disse muskler, og derved bliver balance-evnen, og som oftest også reaktions-evnen forbedret.

Yoga handler desuden om et kontrolleret åndedrag, således udsvinget bliver mindre mellem afslappede og pressede situationer. Og dernæst vil der helt automatisk opstå større fokus på kroppen, og nu'et, så tankerne forbliver på de øvelser som udføres i stedet for at distraheres, og effekten bliver langt større!

Enten kan der sammensættes et forløb af et givent antal timer, 1-2 gange om ugen, eller også kan der tilrettelægges en enkelt kortere eller længerevarende workshop. Et forslag til sådan en workshop kunne fx være partner-yoga, hvor man sættes sammen to og to og samarbejder omkring at udføre stillingerne - enten med en vis grad af akrobatik, eller hvor man hjælper ens makker med at opnå større stræk, mere styrke etc. Ved denne form for yoga lærer man at lytte rigtig meget til ens makker, og denne form for yoga er derfor mindre indadvendt end yoga ellers er.

To eksempler på workshops kunne være enten 2 timers teori og praksis i yoga og/eller meditation, evt. efterfulgt af en halv times evaluering med sunde snacks. Eller et 4 timers forløb med yoga i teori og praksis, evt. ½ times pause med sunde snacks, før en times meditationsteori og efterfølgende guidet meditation.

Lotusblomst

Lotusstilling (Padmasana)

Gode råd - til deltagerne

 

  • Fælles gælder det at det er fornuftigt ikke at være for træt, hverken til yoga, meditation eller visualisering, da kroppen så har mere brug for at sove og den nærværende, meditative tilstand kan blive sværere at opnå.
  • Desuden er det fornuftigt at undgå at spise umiddelbart før både yoga og meditation, så hvis det er muligt skal der helst gå i hvert fald en time efter et måltid, uden dog at føle sult da det også kan virke distraherende og modarbejde virkningen af meditationen.
  • Yoga kan med fordel udføres i tøj med stor beværelsesfrihed, typisk lange løstsiddende bukser og en behagelig top eller t-shirt, og på bare tæer.
  • Meditation kan udføres i al slags tøj så længe det er behageligt og ikke tager forkus fra det relevante.
  • Det kan desuden være rart at have en løs varmere bluse med til før og efter, samt evt. et par sokker til både meditation og yoga.

Hund med hovedet op

Hund-hoved-op stilling

(Urdhva mukha svanasana)

Første halve time: 400 kr

Pr. efterfølgende halve time: 200 kr

Transport:

Pr. 10. minut 20 kr

Pr. 1 times transport 100 kr

Pr. efterfølgende 10. minut 10 kr

Leje af anlæg 50 kr

Leje af tæppe + underlag, pr. sæt 60 kr (se shoppen)

Køb af tæppe + underlag, pr. sæt 210 kr (se shoppen)

(allerede 4. gang kan det betale sig at have købt tæppe og underlag i stedet for at leje)

Sunde snacks - afhængigt af deltagerantal, samt udvalg

Typisk vil der være 10-30 deltagere.

 

Priserne er eksl. moms, da legemsøvelser er momsfri.

Ved forløb over flere gange kan der aftales rabat, ligesom der ved færre deltagere også kan gives rabat. Så ring eller skriv og få et uforpligtende tilbud.

 

Interesseret? Skriv til: yoga2go@bluehours.dk, eller ring på tlf.: 53 56 52 48

Referencer:

OSK, Odense Svømmeklub

CCS, Odense

MOUH, Motionsklubben Odense Universitetshospital

Fitness World, Odense

 

 

Kontakt: yoga2go@bluehours.dk - Tlf.: 53 56 52 48 Copyright © All Rights Reserved